4 Haziran 2015 Perşembe

CERMODERN HAZİRAN

Yaşayanlar bilir, Ankara’da biz Ankaralıların bazı klasikleri vardır(en azından bir çoğumuz bilir). Eymir Gölü, Seğmenler Parkı, Bahçelievler 7. Cadde,…Yağışlı veya soğuk havalarda ise AVM’ler!

Yağmurlu bir Ankara gününde bizim tercihimiz bu hafta Cermodern. Eskiden cer atölyesi olarak kullanılan bu mekanın bir sanat merkezine dönüştürülmesi Ankaralıların büyük şansı oldu. Yıl içerisinde birbirinden güzel sergilere ve etkinliklere ev sahipliği yapan Cermodern’e gitmeyen herkesin gitmesini tavsiye ederim. En azından atmosferi solunmalı diye düşünüyorum. 

Bu hafta Cermodern’de yer alan 5 sergiye katılma fırsatı bulduk. Momentum, Robert Montgomery, Kuyudaki Taş-Ka Atölye Sergisi,Katar Çağdaş Sanatı ve 36. DYO Resim Ödülleri Sergisi.

Hepsi hakkında bir şeyler söylemek paylaşmak isterdim ama gidip görülmesi gerektiğini düşünüyorum. Yinede bazı şeyleri paylaşmak istedim.

36. DYO Resim Ödülleri Sergisindeki fotoğraf gibi tabloları kaçırmak büyük şanssızlık olur. Fotoğraf gibi derken, biz gerçekten uzaktan baktığımız bir çok tabloyu fotoğraf zannettik. Tek tek incelediğimiz zaman incelikle,titizlikle çalışılan eserlere hayran kaldık.

Robert Montgomery’nin çalışmaları ilk bakışta duvar yazılarını akıllara getiriyor. Sokak sanatı dersek çokta yanılacağımızı düşünmüyorum.  Yorum sizin :)

Kuyudaki Taş-Ka Atölye Sergisi, farklı baskı teknikleriyle sunulan çalışmaların karşısında geçirdiğimiz zamanı fark etmedik desem yeri olur.Bu serginin en ilginç kısmı,serginin bir bölümünün zifiri karanlık bir odada olması. Fotoğraf sergisine sizcede bir karanlık oda yakışmaz mı zaten? Karanlık odaya girişteki eski tip el fenerleriyle giriliyor. Duvardaki fotoğraflar tek tek el fenerleriyle  inceleniyor. Güzel olan başka bir nokta ise duvarlarda yer alan zarflarda eser sahiplerinin el yazılarıyla olan notları.

Bir parça fazla huzur için Cercafe’de kahvenizi içmeyi unutmayın. :)

Sergi Tarihleri:

Katar Çağdaş Sanatı
26 Mayıs - 26 Haziran






Momentum
29 Nisan - 21 Temmuz






Kuyudaki Taş - Ka Atölye Sergisi
15 Mayıs - 30 Haziran






Robert Montgomery
13 Mayıs - 12 Temmuz







Ziyaret Saatleri:
Salı - Pazar 10.00 - 20.00
Pazartesi Kapalı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder